فیلمی بی‌ادعا از به‌تصویرکشیدن انسانی پرادعا و ایده‌آل‌گرا | نگاهی به فیلم سینمایی «جنگل پرتقال» به‌بهانه اکران آنلاین بازگشایی سینما‌های کشور از امروز (۵ خرداد ۱۴۰۳) خلق آثار هنری در رثای رئیس جمهور شهید جایزه نوعی نگاه جشنواره کن به «سگ سیاه» رسید مرد میدان که نمی‌بایست در بستر بمیرد | اشعار جدید برای رئیس جمهور شهید ادامه تولیدات قطعات موسیقی و نماهنگ‌ برای رئیس‌جمهور شهید «اصغر فرهادی» در جمع داوران جشنواره ترایبکا صفحه نخست روزنامه‌های کشور - شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ خبرنگار سوری: مردم ایران به رئیس جمهور خود اعتقاد داشتند رکوردشکنی و رونق، دستاورد دولت رئیس‌جمهور شهید در هنرهای نمایشی و موسیقی حضور هنرمندان مشهدی در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید رئیسی برگزاری «شب خاطره» به یاد «خادمان ملت» چهره غمگین «ابراهیم حاتمی کیا» در مراسم تشییع شهید رئیسی + عکس فیلم‌های شبکه نمایش به مناسبت هفته مقاومت + زمان پخش «جنی ارپنبک» برنده جایزه بوکر بین‌المللی ۲۰۲۴ شد ویدئو | خاطره‌گویی راوی دفاع مقدس در ویژه‌برنامه «سیدابراهیم»
سرخط خبرها

درباره زهرا گنزالس که چهار دهه پیش مسلمان شد و به مشهد آمد

  • کد خبر: ۱۲۰۰۸۸
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵
درباره زهرا گنزالس که چهار دهه پیش مسلمان شد و به مشهد آمد
۳۷ سال از زمانی که به کسوت مسلمانی درآمده گذشته است، دختر نوجوان آمریکایی که مذهب کاتولیک را کنار گذاشت و با وجود خانواده‌ای سخت‌گیر و متعصب، هم‌نشین آیین اسلام شد. اکنون بیست سال است زهرا گنزالس مقیم کشور ما و مقیم آستان امام مهربانی‌ها در مشهد است.

لیلا کوچک زاده | شهرآرانیوز - ۳۷ سال از زمانی که به کسوت مسلمانی درآمده گذشته است، دختر نوجوان آمریکایی که مذهب کاتولیک را کنار گذاشت و با وجود خانواده‌ای سخت‌گیر و متعصب، هم‌نشین آیین اسلام شد. اکنون بیست سال است زهرا گنزالس مقیم کشور ما و مقیم آستان امام مهربانی‌ها در مشهد است.

او در در دوازده‌سالگی مسلمان شد، در شرایط سختی که خانواده‌ای سنتی، مذهبی و متعصب داشت، اما راهنمایی و هدایت مادرش به اسلام باعث شد به این سمت بیاید. خودش از مهربانی مادر در دین اسلام مکرر یاد می‌کند و هم‌چنین روزی که برای اولین‌بار در مراسم عزاداری امام حسین (ع) حاضر شده است. می‌گوید: «رفتیم جایی که می‌گفتند حسینیه شیعیان است.

در آنجا همه در حال سینه زدن و نوحه‌خوانی به زبان عربی و فارسی بودند و با سوز خاصی کلمه «حسین» را می‌گفتند و اشک می‌ریختند. وقتی با این صحنه روبه‌رو شدیم، خیلی تحت تأثیر قرار گرفتیم با اینکه ما آمریکایی‌ها زیاد احساساتی نیستیم و ابراز احساسات نمی‌کنیم. در واقع، این فرهنگ را خود آمریکایی‌ها تزریق می‌کردند که هیچ‌چیز در دنیا ارزش آن را ندارد که خود را برای آن اذیت کنید یا جانتان را بدهید و حس ایثار و فداکاری اصلا در آنجا معنی ندارد! در درون آدم‌ها این حس را خفه کرده‌اند!

این در حالی است که وقتی با این صحنه روبه‌رو شدیم، بی‌اختیار در درونمان حسی ایجاد شد که اصلا توصیف‌کردنی نیست، یک حالت روحانی که تا آن زمان آن را درک نکرده بودیم. این سؤالات هم در ذهنمان ایجاد شد که حسین (ع) کیست که همه برای او گریه می‌کنند. مگر با او چه کردند؟ ما در این مراسم با خانمی آشنا شدیم و خیلی با هم صحبت کردیم. چند ماه بعد هم با مطالعات و جست‌وجو، اعلام کردیم که ما شیعه هستیم.»

بانو گنزالس بعد از آشنایی با اندیشه‌های امام خمینی (ع) در سال‌هایی که در مشهد زندگی می‌کرد، تلاش‌های بی‌شماری در راستای آشنایی دیگر افراد با گرایش‌های مختلف برای ترویج اسلام انجام داد و معتقد است قرآن و اهل‌بیت (ع) مسیر را برای هر کسی که بخواهد برای خدا کاری کند باز خواهند کرد. «قرآن همان اول به پیامبر (ص) می‌گوید «إقرا». یعنی بخوان! من مطمئنم هرکسی چه مسلمان چه غیرمسلمان اهل مطالعه باشد و به دنبال دین واقعی، قطعا به اسلام می‌رسد.

به همان جمله حضرت زینب (س) که گفت: «جز زیبایی چیزی ندیدم!» نمی‌گویم خدا ما را آزمایش نمی‌کند. چطور می‌شود ما را آزمایش نکند و به بلایا دچار نسازد در حالی که حضرت زهرا (س) را که بهترین زنان عالم است، آزمایش کرد. چقدر مشکلات داشتند و چقدر سختی و درد کشیدند. پس زندگی بدون خطر و مشکلات نمی‌شود، ولی آن کسی راه نجات را می‌یابد و در این آشفتگی‌ها آرامش خواهد یافت و همه‌چیز را زیبا می‌بیند که به سمت اسلام واقعی برود.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->